Conference presentations ▪ Конференции

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2006

О практическом пособии И. С. Баха “Vorschriften und Grundsätze...”: доклад // Восьмые баховские чтения. Работа над фугой: метод и школа Баха / С.-Петерб. гос. консерватория им. Н. А. Римского-Корсакова, 25.04.2006.

On J. S. Bach's thoroughbass manual “Vorschriften und Grundsätze...”: paper // 8th Bach conference. Work on a fugue: Bach's method and school / St Petersburg state conservatory named after N. A. Rimsky-Korsakov, 25.04.2006.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2006

«Комплекс практических домашних заданий по теории музыки» как одна из форм оптимизации учебного процесса:  совместный доклад с Е. И. Фалалеевой // Современное музыкальное образование — 2006: V междунар. науч.-практ. конф. / Рос. гос. пед. ун-т им. А. И. Герцена; С.-Петерб. гос. консерватория им. Н. А. Римского-Корсакова, 01.12.2006.

Musical offering: collected articles dedicated to the 125th anniversary St Petersburg Musical College named after N. A. Rimsky-Korsakov / compl. and ed. by M. A. Serebrennikov. St Petersburg: Publishing House, 2008. 264 p.: ill., mus. ex.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2007

Об одном способе сочинения музыки в эпоху барокко: доклад // Девятые баховские чтения. Творчество И. С. Баха и научная музыкальная мысль его времени / С.-Петерб. гос. консерватория им. Н. А. Римского-Корсакова, 25.04.2007.

 

About on approach for making music in the baroque period: paper // 9th Bach conference. Works of J. S. Bach and a scientific thought about music in his time / St Petersburg state conservatory named after N. A. Rimsky-Korsakov, 25.04.2007.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2007

О взаимодействии генерал-баса и фуги в эпоху барокко: доклад // Аспирантские чтения / С.-Петерб. гос. консерватория им. Н. А. Римского-Корсакова, 06.11.2007.

About thoroughbass and fugue collaboaration in the baroque period: paper // Postgraduate conference / St Petersburg state conservatory named after N. A. Rimsky-Korsakov, 06.11.2007.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2008

Теория музыки на фортепианном отделе: доклад [совместно с Е. И. Фалалеевой] // Музыкальное образование в России: история и перспективы развития: науч.-практ. конф. [посвященная 125-летию со дня основания Санкт-Петербургского музыкального колледжа имени Н. А. Римского-Корсакова], 6–8 апр. 2008 г.  / С.-Петерб. муз. колледж им. Н. А. Римского-Корсакова.

Teaching theory of music at the Piano department: paper [in cooperation with Helena I. Falaleeva] // Musical education in Russia: history and perpectives of a development: academic conference, April 6–8, 2008 / St Petersburg musical college named after N. A. Rimsky-Korsakov.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2008

Генерал-бас-фуга: вопросы расшифровки: доклад // Музыкальный автограф — 2008: науч. конф., 22 апр. 2008 г. / С.-Петерб. гос. консерватория им. Н. А. Римского-Корсакова.​

The thoroughbass fugue: the issues of realization: paper // Musical autograph — 2008: academic conference, April 22, 2008 / St Petersburg state conservatory named after N. A. Rimsky-Korsakov.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2008

Генерал-бас-фуга: об утраченной методике обучения фуге в эпоху барокко: доклад // XI Российско-американская научно-практическая конференция по актуальным вопросам современного университетского образования, 13–15 мая 2008 г. Секция 12: Музыка и современное образование / Рос. гос. пед. ун-т им. А. И. Герцена; Американские советы по междунар. образованию; Ун-т Северной Айовы (США).​ 

Thoroughbass fugue: about the lost method of fugue teaching in the baroque period: paper // 11th Russian-American academic conference ..., May 13–15, 2008. Section 12: Music and modern education / The State Russian Herzen Pedagogical Univ.; American councils for international education; The Univ. of Northern Iowa (USA).

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2009

Новые факты о происхождении «L’A.B.C. Musical» Г. Кирхгофа: доклад // Традиция органной исполнительской школы Санкт-Петербургской консерватории: науч. конф., 29 окт. 2009 г. / С.-Петерб. гос. консерватория им. Н. А. Римского-Корсакова.​ 

New facts about the origin of "L’A.B.C. Musical" by Gottfried Kirchhoff: paper // Saint Petersburg Conservatory Organ School Tradition, October 29, 2009 / The St Petersburg state conservatory named after N. A. Rimsky-Korsakov.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2010

Рукописная «Книга для генерал-бассу Авдотьи Ивановой» (1786): к вопросу об итальянской практике partimento в России: доклад // V Научные чтения: Источниковедение в системе гуманитарного образования, 28–29 апр. 2010 г. / Рос. гос. пед. ун-т им. А. И. Герцена.​ 

The handwritten “Book for Thoroughbass” (1786) owned by Ms. Avdot’ja Ivanova: revisiting the Italian partimento practice in Russia: paper // 5th Academic conference: Source studies in the humanities’ educational system, April 28–29, 2010 / The Herzen State Pedagogical University of Russia, St Petersburg.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2010

«Табулатурная книга Мюлау» как ключ к реализации partimento-фуги: доклад // XIV международная конференция бьеннале по барочной музыке, 30 июня – 4 июля 2010 г. / Королевский ун-т, Белфаст.​ 

“The Mylau Tablature Book” as a key to realisation of partimento fugue: paper // 14th biennial international conference on baroque music, June 30 – July 4, 2010 / Queen’s University, Belfast.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2010

Ещё раз об авторстве BWV 907 и BWV 908: доклад // Вторые стасовские чтения, 14 дек. 2010 / С.-Петерб. гос. консерватория им. Н. А. Римского-Корсакова.​ 

Once again about the authoship of BWV 907 and BWV 908: paper // 2th Stasov conference, December 14, 2010 / The St Petersburg state conservatory named after N. A. Rimsky-Korsakov.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2011

Идея «всех тональностей» и варианты ее воплощения в эпоху барокко: доклад // VI Научные чтения: Источниковедение в системе гуманитарного образования, 23 ноября 2011 г. / Рос. гос. пед. ун-т им. А. И. Герцена.​ 

The idea of “all keys” and its manifestation in the late baroque period: paper // 6th Academic conference: Source studies in the humanities’ educational system, November 23, 2011 / The Herzen State Pedagogical University of Russia, St Petersburg.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2014

[Ладовые особенности ранних сочинений Стравинского]: ответное слово 1 // VIII европейская конференция по анализу музыки, 17–20 сент. 2014 г. Секция 6C: Нет ориентализму! Четыре региональных подхода к гармонии: русский, азербайджанский, польский и китайский / Ун-т Лёвена (Бельгия).

 

[Modal peculiarities of Stravinsky's early works]: Response 1 // 8th European Music Analysis Conference (EuroMAC 2014), 17–20 September 2014. Session 6C: No Orientalisms! Four Regional Approaches to Harmony: Russian, Azerbaijani, Polish and Chinese / University of Leuven (Belgium).

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2016

О некоторых реалиях музыкального источниковедения и практики редактирования нотных памятников за рубежом (на примере изучения рукописи MS H 3a из церковного архива г. Мюлау, Германия): доклад // X Научные чтения: Источниковедение в системе гуманитарного образования: междунар. конф., 30 марта 2016 г. / Рос. гос. пед. ун-т им. А. И. Герцена.    ​ [download]

The idea of "all keys" and its realisation in the baroque era: paper // 10th Academic conference: Source studies in the humanities’ educational system, March 30, 2016 / The Herzen State Pedagogical University of Russia, St Petersburg.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2016

Вклад Дж. Паизиелло в распространение практики partimento в России: доклад // XVIII чтения отдела рукописей: Петербург и зарубежные музыканты, 27–28 апр. 2016 г. / С.-Петерб. гос. консерватория им. Н. А. Римского-Корсакова.

 

G. Paisiello's contribution to the spread of partimento practice in Russia: paper // 8th academic conference of the Manuscript department: St Petersbutg and foreign musicians, 27–28 April 2016 / St Petersburg state conservatory named after N. A. Rimsky-Korsakov.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2016

Музыкальные азбуки эпохи барокко: из истории западноевропейской музыкальной педагогики: доклад // Современное музыкальное образование — 2016: XV междунар. науч.-практ. конф., 30 ноября – 2 дек. 2016 г. Секция 1: Проблемы профессионального музыкального образования / Рос. гос. пед. ун-т им. А. И. Герцена; С.-Петерб. гос. консерватория им. Н. А. Римского-Корсакова.​     [download]

Musical ABCs of the baroque era: of the history of Westeuropean music pedagogic: paper // Modern music education — 2016: 15th international academic conference, 30 November – 2 December 2016. Section 1: Issues of professional music education / The Herzen State Pedagogical University of Russia, St Petersburg; The St Petersburg State Conservatory named after N. A. Rimsky-Korsakov.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2017

“Der vollkommene Herausgeber”, или проблемы изучения и редактирования старинных нотных памятников (на примере «Табулатурной книги» из церковного архива г. Мюлау, Германия): доклад // Музыкальная культура XVII–XVIII веков и современность: междунар. науч.-практ. конф., 30 марта 2017 г. / Казанская гос. консерватория им. Н. Г. Жиганова.

“Der vollkommene Herausgeber”, or the issues of studing and editing of the musical monuments (case study of the “Tablature book” from Mylau church archive, Germany): paper // Musical culture of the 17th–18th centuries and the present: iternatioanl academic conference, 30 March 2017 / The Kazan state conservatory named after N. G. Zhiganov.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2017

О некоторых хитростях ремесла церковных органистов баховского круга, или о том, как на основе «чужого» с легкостью изготовить «своё»: доклад // Техника музыкальной композиции. I. «Своё» и «чужое»: всерос. науч. конф., 20–21 апреля 2017 г. / Рос. акад. муз. им. Гнесиных.     [download]

“Der vollkommene Herausgeber”, or the issues of studing and editing of the musical monuments (case study of the “Tablature book” from Mylau church archive, Germany): paper // Technique of music composition. I. "Own" and "???": all-Russian academic conference, 20–21 April 2017 / The Gnessin Russian academy of music.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2018

О двух малоизвестных формах представления фуги в эпоху барокко (по страницам рукописей старых органных мастеров): доклад // XII Научные чтения: Источниковедение в системе гуманитарного образования: междунар. конф., 30 марта 2018 г. / Рос. гос. пед. ун-т им. А. И. Герцена.​     [download]

About two little-known forms of a fugue presentation in the Baroque era (exploring manuscripts of old organ masters): paper // 12th Academic conference: Source studies in the humanities’ educational system, March 30, 2018 / The Herzen State Pedagogical University of Russia, St Petersburg.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2019

О слуховом освоении альтерированных интервалов в русле методических принципов Л. М. Маслёнковой: доклад // II Открытые чтения им. Н. А. Римского-Корсакова (к 175-летию со дня рождения), 4 марта 2019 г. / Могилёвский государственный музыкальный колледж им. Н. А. Римского-Корсакова.​     [download]

About ear leaning of the altered intervals in the vein of L. M. Maslenkova's guidelines: paper // 2nd conference, March 4, 2019 / The Mogilev State Musical College named after N. A. Rimsky-Korsakov.

Conference presentations ▪ Конференции ▪ 2019

Западноевропейские книжные редкости в библиотеке Санкт-Петербургской консерватории: совместный доклад с К. В. Дискиным // Ежегодный конгресс Международной ассоциации музыкальных библиотек, архивов и центров документации, 15 июля 2019 г. / Ягеллонский университет, Краков (Польша).

Foreign Book Rarities In the St Petersburg Conservatory Library: joint paper with Kirill V. Diskin // The Annual Congress of the International Association of Music Libraries, Archives and Documentation Centres, July 15, 2019 / The Jagiellonian University in Kraków.​     [download]

1 / 1

Please reload

Copyright © Maxim Serebrennikov, 2020